Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie to zespół działań podjętych w celu zapewnienia witrynie możliwie najwyższego miejsca w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania (wykluczających reklamy) na określone frazy. Od pozycji na której wyświetla się strona zależy przede wszystkim ilość osób, które odwiedzą stronę znajdując ją w wyszukiwarce.
Usługa pozycjonowania strony dotyczy wyszukiwarki Google, z której wg badań korzysta ok. 96% internautów.

Pierwszym i najważniejszym krokiem pozycjonowania jest właściwy dobór fraz. Jest to kluczowa decyzja, która decyduje o późniejszej efektywności prowadzonych działań. Aby pozycjonowanie przynosiło nie tylko wysoką pozycję, lecz realne korzyści, należy dobrać frazy z których ruch przyniesie realizację zamierzonych przez klienta celów biznesowych.

Kolejnym krokiem jest optymalizacja witryny internetowej. Audyt dokonywany jest na kilku płaszczyznach:

  • Kodu strony internetowej
    Strona zostanie sprawdzona pod kątem zgodności kodu ze standardami, prawidłowym zastosowaniem znaczników html oraz prawidłowym funkcjonowaniem strony w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych. Sprawdzana jest także struktura strony oraz budowa adresów podstron.
  • Funkcjonalności witryny dla klientów firmy.
    Żadne działania reklamowe nie będą przynosić klientowi korzyści, jeśli promowana witryna będzie nieprzyjazna użytkownikowi. Ukryta lub słabo widoczna treść, mało intuicyjna nawigacja czy strona nie mieszcząca się na ekranie prowadzą do zniechęcenia użytkowników pozyskanych przez optymalizację i reklamę strony. Działania mające na celu zwiększenie funkcjonalności nie wpływają bezpośrednio na proces pozycjonowania, jednak zapewniają pozytywny odbiór witryny przez jej użytkowników.

W czasie pozycjonowania witryny istotne staje się badanie ruchu będącego efektem działań SEO. Jeżeli ruch ten nie spełnia założonych celów, należy dokonać korekty wybranych fraz lub też uzupełnić je o nowe. Analiza fraz jest szczególnie istotna w przypadku pozycjonowania long tail - szerokiego zestawu słów kluczowych (np. dla sklepów internetowych).

Korzyści płynące z pozycjonowania to zwiększenie ruchu na stronie prowadzące do spełnienia założonych celów. Koszt pozycjonowania w przeliczeniu na konwersję jest najniższy z wszystkich dostępnych form promocji w sieci!

Zapytaj o propozycję pozycjonowania Twojej strony - skontaktuj się!

Koszt pozycjonowania

Nie znając potrzeb klienta, witryny internetowej i bezpośredniej konkurencji klienta niemożliwe jest rzetelne wycenienie usługi pozycjonowania. Aby uzyskać wycenę napisz do mnie!

Spytaj również o kampanię Google AdWords - to świetne uzupełnienie pozycjonowania strony.